Ο κόσμος των ταξιδιών είναι τελείως αντίθετος με τις εικασίες σε ότι αφορά το TripAdvisor.
Ο «γίγαντας» των κριτικών ανακοίνωσε το Σεπτέμβριο του 2018 ότι έρχονται μεγάλες αλλαγές στην πλατφόρμα με τη μορφή μίας ταξιδιωτικής ροής για τους χρήστες για να παρακολουθούν τις εμπειρίες και τις προτάσεις των φίλων τους, ενώ ταυτόχρονα εμπνέονται από εταιρείες που επιλέγουν να ακολουθούν όπως το National Geographic, η GoPro κ.ά. Αυτή η ταξιδιωτική ροή βγήκε στα μέσα του Δεκέμβρη.
Από τη στιγμή της ανακοίνωσης αυτής της αλλαγής, έχει γίνει μεγάλος ντόρος για το τι ελπίζει να πετύχει το TripAdvisor με αυτή την αλλαγή, είτε προσπαθώντας να γίνει το νέο Facebook είτε τα πλάνα για αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών θα δουν κάποια επιτυχία. Αντί να δούμε πως θα επηρεάσει αυτή η αλλαγή τους ταξιδιώτες στην πλατφόρμα, θέλουμε να ρίξουμε μια ματιά στο τι οδήγησε σε αυτή την αλλαγή και τον αντίκτυπο που θα έχει ένα «ταξιδιωτικό χρονολόγιο» στις εταιρείες του TripAdvisor.
«Μένει να δούμε πόσο επιτυχημένα θα καταφέρει το TripAdvisor να πείσει παγκοσμίως τους χρήστες ότι υπάρχει η ανάγκη για τη δημιουργία ενός (ακόμα) προφίλ στα Social Media, μετά το Facebook, το Instagram και τα άλλα κοινωνικά δίκτυα», έγραψε το δημοφιλές περιοδικό Forbes.
Γιατί το TripAdvisor χρειάζεται μία «ταξιδιωτική ροή»;
Τα ταξίδια γίνονται ολοένα και πιο προσωπικά, με τη γενικότερη προσέγγιση στις προτάσεις για το που θα πάτε και τι να δείτε στον εκάστοτε προορισμό να μην είναι, πλέον, η καλύτερη λύση. Ο συνιδρυτής του TripAdvisor, Stephen Kaufer το έζησε αυτό όταν σχεδίαζε ταξίδι μαζί με το γιο του στο Κιότο. Έψαξε, εννοείται, το TripAdvisor για μέρη που θα έμενε και αξιοθέατα να δει, αλλά επίσης πήρε ένα μπλοκάκι και περιπλανιόταν στα γραφεία για να ρωτήσει συναδέλφους και φίλους που είχαν επισκεφτεί την πόλη τι θα ήταν καλύτερο και τι θα απολάμβανε με το γιο του. Και κάπου εκεί έκανε την εξής διαπίστωση «Αυτός μάλλον είναι ένας παλιομοδίτικος τρόπος για να οργανώσεις ένα ταξίδι».
Ο Kaufer εξηγεί ότι σε ερώτηση που έγινε στους επισκέπτες του TripAdvisor για το ποιο είναι το σημαντικότερο περιεχόμενο για εκείνους όταν προετοιμάζονται για ένα ταξίδι, το 66% απάντησε ότι οι κριτικές άλλων χρηστών είναι στην πρώτη θέση, ενώ πολύ κοντά με 62% είπαν οι συστάσεις από φίλους και οικογένεια είναι οι σημαντικότερες. Η σημασία των απόψεων απ’ όσους γνωρίζουμε κι εμπιστευόμαστε δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο, είναι η θεμέλια αρχή «από στόμα σε στόμα», η οποία είναι εδώ και πολλά χρόνια μία από τις πιο δημοφιλείς μορφές διαφήμισης.
Δείτε επίσης : Διαφήμιση στο Tripadvisor : 3 λόγοι για να την υλοποιήσετε
Αλλά αυτή η εξάρτηση όχι μόνο σε σχόλια και κριτικές από αγνώστους, αλλά οι συμβουλές από ανθρώπους που γνωρίζουμε, οδήγησε το TripAdvisor να διερευνήσει πως θα μπορούσε να βελτιώσει την προσφορά τους. «Πώς θα μπορούσαμε να συγκεντρώσουμε όλες αυτές τις συμβουλές και να τις βάλουμε όλες μαζί σε ένα μέρος, έτσι ώστε το TripAdvisor να είναι το ιδανικό σημείο για να οργανώσετε το τέλειο ταξίδι;», ρώτησε ο Kaufer.
Η λύση τους, ένα χρονολόγιο για ταξιδιώτες, παρόμοιο σαν και αυτό του Facebook που θα δείχνει στους χρήστες προτάσεις και κριτικές από τα προφίλ και τις σελίδες που ακολουθούν. Αυτό ξεκίνησε στα μέσα του Δεκεμβρίου 2018, τα χρονολόγια γέμισαν με φωτογραφίες και βίντεο, με εγκωμιαστικά σχόλια και κριτικές (καλές ή και ακραίες) για μέρη που προτίθενται να επισκεφτούν ή μέρη που έχουν ήδη επισκεφτεί οι χρήστες. Αναζητήστε για μία τοποθεσία και αντί να δείτε καταλόγους παροχών καταλυμάτων, εστιατορίων και δραστηριοτήτων, θα δείτε δημοσιεύσεις από ανθρώπους που ήταν εκεί, έφαγαν, έκαναν κι έχουν φωτογραφίες και βίντεο.
«Κατά την αναζήτηση ενός συγκεκριμένου προορισμού, το χρονολόγιο περιορίζει αυτόματα το εύρος των πληροφοριών που εμφανίζονται στη συγκεκριμένη γεωγραφική θέση. Για παράδειγμα, οι χρήστες που σχεδιάζουν ταξίδι στο Παρίσι ίσως δουν ένα άρθρο με κριτική φαγητού στο καλύτερο εστιατόριο της πόλης, έναν ταξιδιωτικό οδηγό με το τι πρέπει να κάνετε και την κριτική ενός φίλου σε ένα καινούριο ξενοδοχείο κοντά στον Πύργο του Άιφελ» – TripAdvisor
Οι κριτικές αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα
Ενώ η αλλαγή επικεντρώνεται σε μεγαλύτερο βαθμό στους ταξιδιώτες απ’ ότι στις εταιρείες, είναι εύκολο να δούμε πως τα ξενοδοχεία-καταλύματα, τα εστιατόρια και οι εταιρείες με γενικές δραστηριότητες που υπάρχουν στην πλατφόρμα θα επηρεαστούν από την προσθήκη του χρονολογίου. Ένα μεγάλο μέρος του περιεχομένου που επρόκειτο να κοινοποιηθεί είναι οι κριτικές και τα σχόλια των φίλων που έμειναν, έφαγαν, διασκέδασαν κλπ και είτε τους άρεσε, είτε όχι. Αυτό θα είναι και το κύριο περιεχόμενο στο Feed του TripAdvisor. Εξίσου σημαντικό είναι ότι αυτά τα σχόλια θα εμφανιστούν στο χρονολόγιο μόλις ένας ταξιδιώτης αναζητήσει το συγκεκριμένο προορισμό, κάτι που καθιστά αυτομάτως αυτή την κριτική ζωτικής σημασίας. Και όσο πιο πρόσφατες είναι οι κριτικές σας, τόσο πιο πιθανό είναι να εμφανιστούν στη ροή ειδήσεων και να κεντρίσουν την προσοχή των άλλων χρηστών που θέλουν να επισκεφτούν αυτή την περιοχή.
«Το νέο TripAdvisor αποτελεί το μοναδικό ταξιδιωτικό site που φέρνει μαζί τα κοινωνικά βοηθητικά εργαλεία, το εκπληκτικό περιεχόμενο και τις υπάρχουσες δυνατότητες κρατήσεων, ώστε να συνδυάσουμε τη χαρά του σχεδιασμού και της εξερεύνησης σε μία μοναδική εμπειρία. Βοηθάμε τα μέλη μας σε κάθε βήμα του ταξιδιού τους, καθώς δημιουργούμε ένα πιο εξατομικευμένο, εμπνευσμένο και πιο χρήσιμο TripAdvisor», αναφέρει ο Stephen Kaufer.
Δείτε ακόμα : Tripadvisor : Οδηγίες καταχώρησης Εστιατορίων / Καταλυμάτων / Tour Guides
Οι ταξιδιωτικές ροές ειδήσεων ενδέχεται να προκαλέσουν μία αιτία που η Sally Davey, επικεφαλής Δημοσίων Σχέσεων, συζήτησε σε μία συνέντευξη, στην εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας. «Είναι σημαντικό για τους ανθρώπους να μοιράζονται τη γνώμη τους με τον τρόπο που νιώθουν εκείνοι άνετα», εξηγεί η Davey. «Αυτό ωφελεί τους άλλους που σκέφτονται να κάνουν την κράτησή τους με την ίδια εταιρεία και αυτό μπορεί πράγματι να συμβάλει στην αύξηση των προφίλ των εταιρειών που διαφορετικά θα παλέψουν να επιτύχουν την ίδια αναγνωρισιμότητα με τους ανταγωνιστές που έχουν μεγαλύτερα budget, αλλά πιθανότατα όχι την αντίστοιχη εξυπηρέτηση».
Είναι το TripAdvisor άλλη μία πλατφόρμα που πρέπει να ενημερώνεστε ενεργά;
Θα μπορούσαμε να συζητάμε όλη μέρα για τη σημασία της ενημέρωσης της λίστας σας στο TripAdvisor, αλλά η προσθήκη ενός χρονολογίου σημαίνει ότι πρέπει να κάνετε posts, να μετράτε likes και να παρακολουθείτε σχόλια όπως στο Facebook και το Twitter;
Η απάντηση είναι «Ναι και Οχι». Το ταξιδιωτικό χρονολόγιο σας δίνει μία νέα ευκαιρία να κάνετε αυτό ακριβώς. Να δημοσιεύετε προσφορές κι εκπτώσεις για να προσελκύσετε ταξιδιώτες στην περιοχή σας. Ως εκπρόσωπος του προϊόντος του TripAdvisor, ο Elliot Cohen εξήγησε στο Forbes «Οι εταιρείες μπορούν πλέον να επωφεληθούν από την πλατφόρμα και να χρησιμοποιήσουν το ταξιδιωτικό χρονολόγιο για να προσεγγίσουν νέους πελάτες και ανθρώπους σε πραγματικό χρόνο».
«Το TripAdvisor μπορεί να είναι μία ευκαιρία να αναπτυχθούν μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να φροντίσουν να ακούγονται οι φωνές των πιο παθιασμένων κι επιτυχημένων ιδιοκτητών εταιρειών από τους επισκέπτες που ψάχνουν για τις καλύτερες εμπειρίες σε έναν προορισμό, ανεξάρτητα από που προέρχονται ή τι διαφημιστικό budget έχουν», τονίζει η Sally Davey.
Ωστόσο το TripAdvisor έχει καταστήσει σαφές ότι οι εταιρείες ακινήτων δεν είναι σε θέση ακόμα να δημοσιεύσουν κριτικές για τα δικά τους ακίνητα και η δύναμη του κοινωνικού τεκμηρίου με τη μορφή των κριτικών που οι φιλοξενούμενοι και οι πελάτες κάνουν για τις νέες βάσεις πελατών, χωρίς απαραίτητα να καυχιέστε για τα ταλέντα σας. Το κοινωνικό τεκμήριο ή η τάση να εμπιστεύεστε τι λένε οι άλλοι για μία επιχείρηση, παρά το τι λέει η ίδια επιχείρηση για τον εαυτό της, είναι ένα φαινόμενο που μπορεί να αποδειχθεί ακόμα περισσότερο με την προσθήκη του συγκεκριμένου χρονολογίου, εξασφαλίζοντας ότι οι ταξιδιώτες ακούνε συνέχεια για εσάς, αλλά όχι απαραίτητα από εσάς.